Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Průvodce historickou Barcelonou

Po osmé hodině nás probudily ranní paprsky slunce. Vydal jsem se opět ven do již ověřeného pekařství pro pár sladkých dobrot a k tomu 3 celozrné croissanty. S Luci jsme si sedli na terasu a tam posnídali. K pečivu jsme si dali ještě nějaké ovoce a kafe. Lucie při čtení průvodce dostala obavy, že za ten týden toho stihneme málo, takže jsme se rozhodli naplánovat celý den po památkách v Barceloně.

Metrem jsme vyrazili na stanici Universitat, kde se nachází menší obchůdek Cup&Cake, odtud jsme došli k Placa de Catalunya. Tady totiž začíná slavná ulička La Rambla. Na jejím druhém konci je sloup Mirador de Colom. Jediná památka, kterou si pamatuji z dětství, když jsem tu byl jako malej. Táta mi kdysi o tom sloupu řekl, že na jeho vrcholu je Kryštof Kolumbus ukazující na Ameriku – tedy směr, kterým se vydal. Alicia nám včera mimochodem řekla, že ve skutečnosti ukazuje na Itálii. Tenhle sloup si pravděpodobně pamatuji hlavně díky těm bronzovým lvům, po kterých jsem se snažil lézt.

Podél přístaviště jsme došli až k malému obchůdku Wrap It, který nám doporučila Thea. Vyzkoušel jsem kuřecí wrap a k tomu smoothie s jahodami, ostružinami a malinami. S jídlem jsme si sedli k pláži a v klidu se naobědvali. Delicious! A hlavně to byla pořádně velká porce.

Po pláži jsme došli až k bývalé olympijské vesničce, kde se nachází Peix od architekta Franka Gehryho. Kdysi se tu nacházela špinavá průmyslová oblast, která však s postavením olympijské vesnice zanikla a stala se tu jedna z nejatraktivnějších oblastí v Barceloně. Jsou tu také dva barcelónské mrakodrapy a jedním z nich je hotel Barcelona Arts, který je jedním z nejvyhledávanějších ubytovacích zařízení ve městě.
Naším dalším cílem se stal park Ciutadella ve čtvrti La Ribera. Krásný park plný zeleně a s jezírkem, kde si můžete půjčit lodičku. Bohužel se zde pravděpodobně o víkendu konal nějaký festival, takže to byl trošku bordel. Lehli jsme si pod strom a nabírali další síly. Všude pištěli papoušci, kteří občas k nám přilétli a hledali drobky na zemi. Víc tu samozřejmě bylo holubů.

Poté přišla nejnáročnější část. Projít památky ve čtvrtích La Ribera a Barri Gotic. L’Hivernacle, Castell Dels Tres Dragons, Museu de la Xocolata, Església de Santa Maria del Mar, Palau de Dalmases, Meseu Picasso (zavřeno), Capella d’en Marcús, Roman Wall, Palau de Lloctinent, La Catedral, Casa de L’Ardiaca, Placa de Sant Jaume, A Jintament, Placa Reial a odtud jsme došli zpět na La Rambla. Nohy už to začínají cítit, ale pořád nejsme u konce. Dáme si ledovou Pepsi a vracíme se zpět k Placa de Catalunya. Ještě se stavíme v obchodě s brýlemi, protože si Lucie rozbila brýle hned první den v Barceloně. Bohužel jí žádné neseděly, tak jsme s prázdnou pokračovali dál ulicí Rambla de Catalunya, kde se prostředkem táhne chodník, který je obepínán stromy. Jsme krásně ve stínu, ale ulice je to proklatě dlouhá. Téměř půl hodiny nám trvalo, než jsme pěšky došli na její konec a našli hlavní pobočku Cup&Cake. Dávám si cupcake s příchutí kokosu a k tomu cappuccino, Luci si objedná čokoládový cupcake s café latte. Sedneme si ven na ulici a užíváme si krásné prostředí. Další skvělý tip do Thei.

Po nasbírání sil jdeme pěšky až na apartmán. Míjíme malý park, ve kterém se nachází umělé tržiště postavené z plastových beden.

Bohužel se mi nepodařilo zjistit, o co se jedná. Na apartmán dorážíme při západu slunce, lehneme si na lehátka na terase a čekáme, až slunce zapadne úplně. Když už je tma, tak si vyjdeme ještě ven. Ale už jen pro večeři. A to do Pizza Al Vol (doporučeno Alicí). Objednám si velkou pizzu Margaritu a pro Luci tuňákový sendvič k tomu. Najezení se osprchujeme a únavou usínáme v posteli.